Bloudirint 2012 (C++ a OpenGL)

V jednom z předchozích příspěvků jsem se zmínil o programování na gymnáziu. Jedna z her, kterou jsem tenkrát naprogramoval byla hra Bloudirint. A tady přicházím s jejím remakem. Tahle nová verze je udělaná v C++ za pomocí OpenGL knihovny glut.h. Tady je vidět rozdíl mezi původní a touto novou verzí:

bloudirint_2 bloudirint1

I když mi ta hra leží delší dobu na disku, moc jsem se rozmýšlel, jestli ji sem dát nebo ne. Je to totiž můj úplně první pokus o práci s knihovnami OpenGL. A protože jde o první pokus, je na něm vidět nejistota co dělat. Kde a jak kterou GL funkci volat, jak je zařadit do tatového modelu… Datový model taky není z nejlepších, to souvisí s nejistotou při používání GL funkcí. Několikrát jsem se pokusil kód přepsat do lepší formy, ale vždy jsem narazil na OpenGL kód.

bloudirint2
Ale už jsem u tohodle programu strávil spoustu času, a i když bych chtěl ho odladit, moc se mi do toho nechce. Hlavní důvod je ten, že jsem nepoužil zrovna nejlepší technologie. Rozhodl jsem se hru ještě někdy naprogramovat, ale raději použiju nějaký framework, například QT.

bloudirint3
Kompletní zdrojový kód hry si můžete stáhnout zde: bloudirint2012

Příspěvek byl publikován v rubrice Programování se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.